mandag, oktober 23, 2006

Ramadan-festen


Det hevdes at det er omtrent 30 prosent muslimer i Kamerun. De fleste av dem bor her nord. Og i dag feires den såkalte ramadan-festen som avslutter fastemåneden. Hvor mange tusen festkledde som hadde samlet seg på bønneplassen til morgenbønn vet ikke jeg. Men om jeg gjetter på 20 tusen er det ikke langt unna sannheten.

Lamidoen med hele sitt hoff var selvfølgelig tilstede og kaste en, om enn noe falmet, glans over det hele.

Trafikken var i perioder aldeles korket. Som bildene viser fylles busser og biler til randen. Man trenger ikke være medlem av Trygg Trafikk for å få mageknip av risikonivået.



4 kommentarer:

Borges sa...

Jeg gleder meg til de 20 000 skal bøye kne for Kongenes Konge!!! Stå på i jobben, for tiden er knapp.

Gud velsigne dere og gi dere det dere trenger!

Varm hilsen fra oss

Anonym sa...

A salaam aleikum

Fikk dere være med på en ramadanfest?
Jeg driver og studerer islam på ettermiddagstid på MHS,
vittig å trekke paraleller til Kamerun. det er en LANG vei mellom normativ islam og islam i praksis.
Det er Kamerun et godt eksempel på.

olav

Anonym sa...

Alltid bra å lese bloggen deres!
Her er det lite nytt... Bare hold dere ute dere, det er der det er noe særlig ... Nå er det høst og dårlig vær, jobbing (ikke det at ikke misjonærer jobber, altså...) osv osv.

I flg. NMS så skal kanskje et kor eller i alle fall en del sangere fra colleget til Norge til GF 2008. Men de må visst produseres litt, for det er ikke helt som tidligere Gospel Singers. Jeg har fått æren av å ta tak i det, og hvis det går som det kan de ut, så blir det en tur ut til høsten igjen... Det hadde vært gøy, også se hvordan dere har det da...

Ha en finfin dag!

-Anders

FAMILIEN ASKJER sa...

Anders

Takk for hilsen.

Skal du ta tak i koret Gospel Singers har du en solid jobb foran deg. Jeg var på konsert sist søndag. Grand-prix-bidraget fra Hellas og Italia i 1975 var adskillig bedre for å si det slik!
Uff, nå var jeg stygg. - Men bånn ærlig! Jeg er sikker på du er rette mann til å ta tak i dette, Anders. Lykke til!

JE