onsdag, oktober 18, 2006

Maur på menyen



Fra tid til annen kommer det opp av bakken uendelige mengder med flyvemaur. Insektene får de fleste av oss til å skalke dører og vinduer. Men andre synes vederstyggeligheten er en delikatesse og synes termittmaurene på den måten setter en ekstra spiss på ukens middagsmeny.

Over ser dere en av vaktene våre som sikrer dagen middag for seg og familen. På vei hjem fra skolen gjør Gregor og Einar sitt beste for å hjelpe til med å fylle opp posen hans.

Under ser dere en proppfull plastbolle med svineriet. Det var resultatet av vår kokkes jakt rett utenfor døren. Bollen hadde hun for sikkerhets skyld latt overnatte i vårt kjøleskap. - Den skulle jo bare stå der en natt, tenkte hun vel. Hverken herr eller fru i huset ble særlig begeistret over funnet, for å si det forsiktig. Foreløpig kan vi styre apetitten for sprøstekt termittmaur!















Jeg vet ikke hva du har tenkt til å spise til middag i dag...?

3 kommentarer:

nyhamn sa...

Uæææækh. Jeg skjønner at dere ikke ble særlig glade da dere fant den posen i kjøleskapet. Tenk om maurene hadde flydd ut og spist opp all maten.

Men dette skulle jeg visst om i fjor, for det kan jo være at Madeleine og Dissa ville hatt noen av våre maur. Jeg bare dødde dem, jeg og mamma spraya med insektsspray.

Jeg har sett bassenget på et bilde på internet i dag. Det var stilig.

Hilsen Samuel

Anonym sa...

Nå må dere gi dere. og så termitter som erså godt stekt med løk, salt og pepper. dere må virkelig smake. Termittene svermer en gang hvert annet år, og er et kjempegodt proteintilskudd. skjerp dere og små! Sigrun

Anonym sa...

Jeg må si meg enig med sigrun, jeg husker at jeg spiste dette da jeg som liten løp hvileløst rundt om kring i Meiganga. Det at de svermer annen hvert år forklarer også hvorfor jeg gikk glipp av det ifjor... aiaiai

olav