onsdag, november 01, 2006

Siste nytt på dyrehagefronten

Vi har i den siste tiden vært på besøk hos påfuglen til Ranveig (vår representant) nesten hver eneste dag. Den hadde nemlig lagt egg og etter tre uker trodde vi at de skulle klekkes. Men ingenting hendte.........


... så fant Ranveig ut at påfuglene trenger fire uker. Og endelig lørdag kveld kom vi opp og fikk se en bitteliten kylling som akkurat hadde kommet ut av egget. Det har kommet noen flere unger også, men et par er døde. Vi vet ikke hvor mange som kommer til å overleve. Men denne ene spankulerer ihvertfall stolt sammen med mammaen sin nå.

Gregor og Einar har også ønsket seg flere dyr. Vi hadde to kaniner en kort stund men den ene døde og den andre ble stjålet. Vi har i familieråd derfor bestemt at vi skulle prøve med noen kaniner igjen.


Først måtte buret laget, og så males......

8 kommentarer:

Anonym sa...

En felles gratulasjon til alle med øking i dyreparken. Er "Ari Longue Ben" en stolt far, eller fraskriver han seg det hele? sigurn

Anonym sa...

Hei

Ved en tilfeldighet fikk jeg se at dere var interresert i flybilder fra Ngaundéré. Det festlige var at jeg selv sveipet over området for en uke siden, og til min store oppdagelse så at fam Askjers hus var meget klart. Dere trenger ikke laste ned Google Earth. det er bare å besøke denne adressen: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=nnd%C3%A9r%C3%A9&sll=37.0625,-95.677068&sspn=30.240445,69.345703&ie=UTF8&om=1&z=18&ll=7.311869,13.598226&spn=0.004613,0.008465&t=k

Jens

Anonym sa...

ps: man må maksimere vinduet for å få med seg hele lenken. Hvis ikke ender du i USA!

Anonym sa...

dette buret ser flott ut!!! Håper dere får like fine kaniner som sist. Det har jeg fine biler av.
KLem tante Torgun

Anonym sa...

Dette var en artig melding til alle oss som var på misjonsfest og leste bloggen deres.

Terje på Moe

Borges sa...

Måtte sjekke linken til kartet. Er huset med basseng deres? I såfall finner vi veien...

Med vennlig og isssskald hilsen

Anonym sa...

Dette sere ut til å bli et fint bur til kaninene. Håper dere har fått dem til jeg kommer. Er det noe jeg kan ta med til buret, trenger dere en lås?

Bestefar.

Anonym sa...

hei gregor jeg håper du har hat en fin 8 års dag hilsen haakon.