torsdag, september 14, 2006

Nedtur? - Nei turné!

Fredag morgen bærer det ut på min (JE) første turne. Presten jeg reiser sammen med har ansvar for et titalls lokalmenigheter som er spredt over et ganske stort geografisk område. Det er evangelister og katekister som har ansvaret for søndagsgudstjenestene, men det er bare ordinerte prester som kan forvalte nattverden. Oppdraget var altså å forrette noen nattverdgudstjenester i utvalgte landsbyer.

For noen dager siden fikk jeg programmet. Det later til at det ikke blir tid til å kjede seg:

Programme de Tournée:

Le 15 septembre 2006:
Mayo Daniel 7 H 00
Toumbouroum 8 H 30
Laoukobong 10 H 00
Bawa 12 H 30
Lewa-Faro 15 H 00
Guéna 17 H 00

Overnatte i Likok

Le 16 septembre 2006:
Likok 7 H 00
Marma 9 H 00
Louga 11 H 00
Lewa-Moussa 13 H 30
Tekel 15 H 00

Overnatte i Makor

Le 17 septembre 2006:
Makor (katekist-innsettelse) 8 H 30

Foran ligger det tre dager tettpakket med program. Det er spennende, men jeg gleder meg! Lite vet jeg om hva som venter oss men det jeg vet er at vi er ventet dit vi kommer. Har du sett minneordet som står øverst på siden vår? ”Gud ville kunngjøre for dem hvilken rikdom av herlighet denne hemmelighet betyr for folkeslagene: Kristus blant dere, håpet om herlighet!(Kol 1, 27)
Det er dette det handler om!

4 kommentarer:

nyhamn sa...

Ja, det er flott å se at presten kommer seg ut. Håper at han har bedre kjøretøy en Hildveig. Lykke til med arbeidet. Hils alle.

Johannes

Anonym sa...

Det gleder mitt hjerte å se dette bilde publisert på Deres blogg! En strålende start på helgen!

Lykke til Grand Pasteur!

- Leif Arne -

Anonym sa...

Gud signe deg på turneen og Stine hjemme med barna. Jeg skal på misjonsweekend på Skirva fjellkirke. Har ellers vært en uke på fjellet med menighetens gamle. Savner Kamerun. Sigrun

Anonym sa...

God turne` JanErik!

Reiselista var lang og tett- pass på hvilen!
Gud velsigne og bevare deg på reisa. Ber også for Stine og guttene.

Oddveig