torsdag, mai 29, 2008

Besøk

Sist helg var Stine og guttene på besøk. Det var veldig koselig å ha god tid sammen. For ikke skulle vi rekke noe spesielt og ikke hadde vi planlagt noe. Det eneste guttene hadde bestemt seg for var å bade i bassenget. Og bading ble det; både lørdag og søndag. Lørdag ettermiddag var vi på et hyggelig besøk hos Torgun og Kjell Wilhelm på hytta ved Fredrikstad. På søndag rakk vi en snartur til Son sentrum og rett ved der jeg bor fant Gregor og Einar noen hester som gjerne ville mates. Det var morsomt, men ikke så helt lite skummelt. Særlig for Peder. Veldig deilig å være sammen som familie etter alle disse ukene med mye styr hit og dit.



Selv her ute i ødemarken har jeg besøk nesten hver dag. Kan du skjønne? Bare på en drøy uke har jeg hatt besøk av følgende, bortsett fra Stine og barna: Torgeir Thorsnes, mamma og pappa, Inger Lise og Rino, Einar og Thor Marius, Njell og Ingrid Lofthus, Aage Martinsen, Per Gunnar Gramstad, "overlege dr med." Terje Gunnar Simonsen, Lars Brekke og i kveld kommer Berit, Asbjørn, Kristin og Vegard. Veldig hyggelig!

Stine og guttene har nå funnet seg et sted å bo. Nå har de adresse Odinsgate på Frogner. Fint skal det være. Det blir riktig nok litt kjøring for å komme til skolen, men det er ikke så farlig for skoleåret nærmer seg jo slutten. De koser seg med Frognerparken som nærmeste nabo.

Med meg er det ikke så nytt. Jeg trener og trener men fremskrittene er ikke så store. Legen sa at ”det du trenger, det er å gå på butikken å kjøpe deg litt tålmodighet”. Det er lett for han å si! Jeg vet ikke om de finnes slike butikker her i området, eller om man må over til Svinesund… Men jeg er vel ikke dummere enn at jeg tar poenget hans; dette kommer til å ta litt tid! Mitt store mål er å greie å ta turen vi har planlagt til sommeren: Først til Sørlandet, så til Stavanger (for å besøke Astrid+Bjarte og Nina+Tomas m fam) og videre til GF i Bergen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fatt mot!
Satser på at vi treffes på GF.

olav

Anonym sa...

Hei Stine og Jan Erik.
Følger dere på bloggen, godt det går fremover med deg, Jan Erik! Håper du klarer målet ditt i sommer, følte bare du glemte familien på Sola?? Og min kjære mann mener at GF først er i Bergen neste år ;0)
God bedring videre. Hilsen til alle
Elisabeth og Sigve....

hvorfor ikke... sa...

Jeg blir med deg, Jan Erik! når du finner den butikken der tålmodighet kan kjøpes - jeg tror det finnes på tube....hehe

Er så glad du overlevde!
Man vet jammen ikke hva dagen vil bringe. Ikke noe rart at du får besøk: hele tjukke slekta ville vel gjerne sett deg nå - og opptil flere prestegjeld, antar jeg. men vi får nøye oss med å be for dere og legge dere i Guds hender der vi alle hører hjemme.

Hilser Fruen på Frogner - du kan vel trenge litt av vidundermiddelet kjøpt på tube, du også. Ønsker at dagene, tross alt, vil bringe dere noe godt!
Klem kusine Torunn

Anonym sa...

Men da ses vi på GF i allefall, og du vet vi er på Åpta når der er på Kvineset! Hvis dere skal dit da?

Stå på!

Om oss sa...

Hei Jan-Erik og Stine!
Dere kjenner sikkert ikke oss, men vi er misjonærer for NMS i Thailand og har hørt om ulykken gjennom felles kolleger.
Jan Erik, vi har bare lyst til å ønske deg god bedring og si at også vi her i øst ber for deg og familien!
Vi følger med på bloggen deres, og ønsker dere alt godt!

De beste hilsener fra Tore og Mildred Heggernes i Mukdahan, Thailand.