onsdag, mai 07, 2008

Oppdatering fra Ullevål

Med én ensom, langsom finger som snegler seg over tastaturet blir dette ingen lang artikkel.

Men jeg ville likevel gjerne komme med en oppdatering. - Jeg kan reise meg og gå, jeg har selv gått hit til biblioteket på sykehuset. Beina fungerer fint, men det er armene, særlig den høyre armen som ikke er helt samarbeidsvillig. Men også det går fremover. Det er altså noe i nervesystemet i nakken som ikke er helt som det skal være, men ikke brudd. Det er derfor bestemt at det ikke blir aktuelt med operasjon i denne omgang. Akkurat nå ligger jeg på avdelingen som heter ”fys-med og rehab”. Her blir jeg godt tatt vare på. Jeg har ligget en uke på nevrokirurgisk sengepost. Det var også bra, men noe legebeskrivelse av MR-bildene som ble tatt sist fredag har ennå ikke kommet. I går hadde jeg besøk av livlegen min, bror Harald. Han var ikke helt fornøyd med behandlingen. Vel, jeg er jo vant til en litt annen standard på helsestellet, så jeg greier vel ikke helt å fyre meg så mye opp. Da er det greit at andre gjør det og pusher litt på. Kan fortelle at sykehuset har søkt plass for meg på Sunnås.

Ellers vil jeg si at jeg bare er så utrolig glad for å leve. Det skulle ikke være mulig for et menneske å være ”så frisk” som det jeg er nå etter å ha stupt over styret på en motorsykkel i 80 km i timen. Selv de norske legene snakker om Gud. Det sier vel sitt!

Takk for alle bønner, gode tanker, besøk, telefoner, sms’er, e-poster og ikke minst kommentarer på bloggen. Tusen takk. Det var først i dag jeg så det Stine hadde skrevet på bloggen. Jeg klarte nesten ikke holde tårene tilbake. Mer og mer skjønner jeg at jeg har en grepa kone. Hun er helten i denne historien. Og du, som jeg gleder meg til at Stine og guttene kommer på fredag. Det skal bli bra!

Over ser vi overlege Dr. med Terje Gunnar Simonsen som var på besøk for noen dager siden sammen med sin Marianne. For anledning var han antrukket i snorkel og dykkemaske i forbindelse med det strenge smitteregimet jeg var underlagt. Slik er det når man kommer fra et ”infisert” land som Kamerun…

Men det er altså utrolig godt å være på et sykehus der jeg føler meg trygg. Samtidig tenker jeg mye på misjonærfellesskapet i Kamerun og på de kamerunesiske kollegene og vennene i Kamerun. Kjenner jeg er så takknemlig for dere;
On est ensemble!
Hils alle!

10 kommentarer:

Anonym sa...

On est ensemble. Useko. Gud være ære for at du lever!

Takk for nyhetene Jan Erik.

Hilsen Per Gunnar G

Anonym sa...

Hei Jan Erik! Så utrolig godt å se deg skrive på bloggen igjen!! Jeg skjønner jeg er mindre MANN enn deg, for hos meg kom tårene med en gang. Det var forferdelig å høre hva som var hendt. Derfor har vi enda større grunn til å takk Ham når vi ser deg skrive her. Du vet: det er mange som bare bruker en finger på tastaturet:)....
God bedring Jan Erik. Håper vi sees snart!
Hilsen fra påsan Arne

Mario sa...

Godt å "sjå" deg igjen, Jan Erik!
Tenker i bøttevis på deg og familia! Du har vore ein person som har satt veldig preg på meg, og du har betydd mykje for meg. Derfor har dette vore sterkt å høyre. VELDIG glad for at du er i live!

Anonym sa...

God Bedring Jan Erik!

Vi ber og takker for deg og Stine og Ungene.

Anders og fam.

Anonym sa...

Hei Jan Erik, Stine og ungene,

God bedring! Vi ber til Gud om at du vil bli "den gamle" igjen uten smerter og med kraft i armene igjen. Og vi takker Gud at du er i livet og at det går bedre allerede.

Hilsen fra familie van Loon
Nederland

Anonym sa...

Hola! I dette vårværet kryr det av Motorsykler på veiene. Det kribler i hele meg når jeg ser de. Da kan bildene av deg på bloggen være med å kjøle meg litt ned...

Fint å se deg oppe, håper helga blir fin, når gutta og Stine kommer.

Snakkes! Åsmund

Anonym sa...

Vi bryr oss. Takk og lov for at du er i live, at i det minste èn finger virker såpass og for at både humor og livsglede er på plass. Gi et lite pip når det ønskes besøk ute fra provinsen.
fam borge

Anonym sa...

God dag, broder!
Det var veldig flott å besøke deg på sykehuset. Humøret var bra og Bodø-Glimt var på plass. Vi satser på at Cato-senteret gjør susen! Håper snart å kunne se deg og din familie!

Cecilie og Fredrik

Anonym sa...

Hei Jan Erik,
Kom til å kikke innom bloggen deres i dag. Jeg ble lei meg på dine vegne, og håper virkelig du får styrken tilbake. Snakket litt med sjefen din, så jeg tror nok det går bra ;) Vi to her i Svaleveien tenker på deg.
God bedring ønskes fra Geir Erik og Kristin

Kjartan, Eirin, Kaja og Mathea Sørheim sa...

Virkelig godt å se deg på bloggen. Takker Gud for det.

Varmeste hilsner fra østlige kolleger