fredag, februar 23, 2007

Fredag 23. februar

I løpet av ettermiddagen i dag reiser vi til Gadjiwan for å besøke Solbjørg Pilskog. Vi har funnet ut at dette er den eneste helgen vi kunne få det til før hun reiser til Norge. Så får det heller bli mørkt før vi kommer fram, det er tross alt fem-seks timer på heller dårlige veier. Som NMS’ viserepresentant sitter jeg (JE) på møter om dagen. Fra torsdag til lørdag er det CA, eller Conseil d’Administration. I går holdt vi det gående fra klokka åtte på morgenen til klokka ni på kvelden da gikk jeg hjem på bibelgruppe. Når de andre trakk seg tilbake vet ikke jeg. Det er utvilsomt en interessant opplevelse. For meg som har erfaring fra Delks hovedstyre gir dette en og annen assosiasjon. 20 - 30 mennesker samlet for å komme til enighet om store og små saker, og absolutt alle som må si hva de mener, for ikke å si; ikke mener. Noen ganger kan det faktisk bli litt komisk. Da jeg før i Norge har sittet og vridd meg under lange og uinteressante innlegg kan dere tenke dere hvordan det er her. Men det er ingen grunn til å vri seg for før de lange omstendelige innleggene er ferdig har de allerede blitt enige og fortsetter på neste sak. Her holder det ikke å bare rent språklig skjønne hva folket sier, det hjelper lite når man ikke skjønner koder og ikke behersker øvelsen ”katten rundt grøten”. Men lærerikt er det! Og Delks HS er heretter meget demokratisk og effektivt!

I dag fyller pappa og farfar Ragnar 70 år. Tenk på det 70 år. Vi gratulerer så mye og gleder oss over at vi får mulighet til å være med på den store festen til sommeren. I dag er det åpent hus i Eikveien fra klokka 13. Så til dere som er i nærheten: løp og ta for dere!

Ingen kommentarer: