søndag, mai 31, 2009

Skoleferie - jippi!!

Jeg har nå endelig fått skoleferie og det er deilig. Hver morgen våkner jeg fornøyd og glad over at jeg ikke trenger å skynde meg for å få spist maten og kledd på meg før jeg skal på skolen. Nå kan jeg bare krype ut av senga og bort i sofaen hvor jeg setter meg for å lese Donald og slappe av. Etterhvert kommer noen venner på besøk for å leke med biler og lego.

Men nå skal jeg fortelle dere litt om avslutningen på skolen:

På onsdag morgen reiste pappa og jeg til jernbanestasjonen for å hente mamma som kom med toget. Jeg hadde allerede pyntet meg med fin skjorte og sort bukse og da mamma kom, dro vi rett til avslutningen. Jeg hadde øvd ganske mye på det jeg skulle si, men dagen før avslutningen klarte jeg ikke å huske alt sammen, så derfor var det en annen som ønsket velkommen på engelsk. Greit nok for meg, men nå kan jeg ihvertfall dét, hvis jeg skal få bruk for det en gang.

Men skoleavslutninger tar lang tid! Alle barna skal opptre med enten sketsj, sang, opplesing eller dans. Så jeg synes at det ble litt kjedelig etterhvert. Plutselig datt det ut en knapp i skjorta mi og jeg fikk lyst til å se om den kunne passe inn i nesa mi. Det gjorde den, men den ville jo ikke komme ut igjen. Jeg prøvde alt mulig, men knappen gikk bare lenger og lenger opp i nesa. Da ble jeg litt redd og måtte vinke på mamma. Hun ble visst litt redd hun også og snakket om at vi kanskje måtte på sykehuset. Pappa var også der og han tok fram Leatherman'en sin for å leke doktor. Men så måtte jeg nyse og ut kom knappen uten at noen gjorde noe. Mamma tok knappen og jeg gikk tilbake på plassen min.

Jeg skulle være med på en danseforestilling. Men det synes jeg var ganske skummelt. Det er heller ikke så veldig morsomt når alle sammen kommenterer og ser på hvordan han "hvite" danser... Men jeg prøvde jo litt.... Plutselig kunne jeg ikke huske hvordan de bevegelsene var... Jo, sånn var det jo... Tilslutt fikk vi kjærlighet på pinne, popcorn og tyggegummi.

Mamma fortalte meg også at jeg hadde bestått, slik at jeg kunne begynne i Grande Section til neste år. Men det bryr jeg meg ikke så mye om, jeg skal jo "dumpe" til barnehage!

Hilsen Peder 4 år

4 kommentarer:

Bente og Stein-Ove sa...

Helledussen - for et herlig innlegg!!! Du er utrolig morsom, Peder (og mamma eller pappa som har ført pennen, da.)!

Anonym sa...

Jommen godt at du måtte nyse ,Peder !Hvis ikke haddde kanskje knappen vært i nesen din enda.Også så mange sjarmerende bilder og kommentarer. Du er en goGutt, Peder.
Velkommen hjem til Norge og barne hagen. Det blir sikkert morsomt.Klem fra tante Berit

Familien Bischler sa...

Samuel gjorde akkurat det samme som deg, bare med en kanonkule til Sabeltannbaaten. Han trodde visst den skulle skytes fra nesa, men den kom ikke ut. Men vi maatte til legen til slutt som sugde den ut med en nesesuger.

Men neste gang du gjoer det, Peder, skal du bare legge deg ned paa ryggen, kneppe igjen det neseboret hvor tingen ikke er og be mamma eller pappa om aa blaase litt forsiktig inn i munnen din. Hvis den ikke sitter for hardt fast vil den komme ut da.

Bare et tips fra en som kjenner en annen med samme tendensene. Tror du ogsaa kjenner ham.

Sandra og Samuel

Ousmanou Dieudonné sa...

De bon moment à Nom Kandi. fiers de voir mon image sur ton blog