søndag, mars 22, 2009

Det effektive Norge

Nå har jeg vært en uke i Norge. Uka har vært innholdsrik og travel. I perioder føler jeg at jeg som en litt omtåket kelner har løpt fra det ene til det andre. Men sannelig har jeg rukket mye på noen få dager. Undersøkelsene jeg kom til Norge for å gjøre gikk i rekordfort. MR-undersøkelse, fastlege og spesialist gikk på løpende bånd. Så kom ikke til meg for å klage på norsk helsevesen! Resultatene av undersøkelsene er sånn rimelig gode. I følge MR-bildene har det ikke skjedd vesentlige forandringer i nakken siden i sommer. Fastlegen min var litt bekymret for akkurat det. Nevrologen hjalp meg litt med å justere dosen smertestillende og det ser ut til å fungere. Han snakker stadig om kirurgi som en mulighet, men jeg har ikke en gang lyst til å tenke tanken. Vi håper dette kan leges på helt andre måter!

I løpet av dagene i Norge har jeg hatt samtaler med mine fremtidige arbeidsgivere og det var en grei anledning til å innstille seg på det som kommer til å skje til høsten. Det ser egentlig riktig så bra ut.

Ellers har jeg møtt familie og venner. Noen i all hast, andre har jeg hatt litt bedre tid hos. I går var jeg hos søster Tone og familien i Høyjord. Der fikk jeg fylt opp vinterens traktordose. Bonden hadde en vei han skulle ha frest opp og jeg var ikke vond å be! Deilig å være på landet å kjenne litt på vinteren, kulda til tross. - Det sies det er vår her.

Jeg hadde returbillett til Kamerun fredag den 27. mars, men siden alt har gått så kjapt har jeg endret den slik at jeg heller reiser tirsdag kveld. Da rekker jeg kanskje misjonærmøtets avslutning og ”Norgeskvelden” på lørdag… - Jeg har nemlig noe sprell på lager!

2 kommentarer:

Lena sa...

Norgeskveldkomiteen gleder seg over snarlig tilbakekomst!! Sprell, av alle slag, mottas med takk!! Ønsker deg en knikefri tur sørover! Ses snart.

Lena

Kristian Stokke sa...

det var godt å høre at du hadde fått kjøre litt traktor på landet. håper du får en fin og behagelig reise hjem igjen