torsdag, januar 25, 2007

Einar og Gregor på nettet



Einar og Gregor synes det er mest morsomt å være ut og spille fotball eller sykle. Når mamma eller pappa spør om de har lyst til å være med på internatet for å sjekke ut nettet sier de alltid "nei". Av og til har de vært innom men siden alt går så ufattelig seint strekker ikke tålmodigheten til. Det kan vi i grunnen godt forstå. Noen hver kunne gjerne tenke seg å spille fotball framfor å sitte ved pc’en og vente i det uendelige.

Men her en dag, etter en datatime med Store-Einar fikk gutta sansen for Internet. De fikk hjelp til å opprette sin egen e-postadresse og de har allerede sendt noen meldinger! I dag lurte Gregor på om vi ikke skulle gå og sjekke e-postkassen. – Et stort skitt for informasjonssamfunnet i vår familie! De er heretter mer tilgjengelig enn på lenge! Adressen er ”gregorogeinar@gmail.com”

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Gregor og Einar! Så flott at dere og kan maile nå. Håper jeg får høre litt om hvordan dere har det. I morgen får jeg besøk av en kamerunesisk prest. Besung heter han. Han skal tale i kirka på søndag og om kvelden skal vi til Gjerpen. Det gleder jeg meg til. Hilsen Sigrun

Anonym sa...

dette var morro! Snart blir det mail fra tante
klem tante Torgun

Borges sa...

Sorry at oscar og Tiedemann er så trege til å svare på mailen. Jeg skal be dem skjerpe seg noe kraftig!!!

De syntes det var topp med mail fra dere!

Anonym sa...

Hei, Gregor og Einar!
Hvordan går det med dere i Afrika? Vi vil gjerne spille fotball og sykle med dere for det liker vi også. Vi kommer til Kamerun i august. Er dere der da? Vi har kjøpt fotballsko til Josef og Emanuel.