tirsdag, november 20, 2007

Dagen er kommet

Etter sju uker på verksted kom motorsykkelen kjørende, levert på døren. Mekanikeren fra Maroua stod for den høytidelige overrekkelsen. Her gir han de siste gode vedlikeholdstipsene. Olje, ingenting er viktigere enn olje!



Jeg har altså gått til innkjøpt av en Honda 250 XL. Sykkelen er bruktimportert fra Italia, og det skulle jo love godt. Ikke noe kamerunesisk bricolage! Men det viste seg dessvere at den led at de fleste sykdommer som kunne komme på en motorsykkel i denne alderen. Og med litt problematisk tilgang til vitale deler har det tatt ikke mindre enn sju uker å få dråget på veien. På skiltet står det regististreringsnummer + "Katta i sekken".

Nå ser derimot alt veldig bra ut. Det er faktisk ganske morsomt. Men det skal ikke bare være morsomt, skal jeg si dere. Jeg håper å bruke sykkelen i jobben også. Ja, for å si det sånn: Verdensmisjonen kan umulig bli den samme etter dette!!!

5 kommentarer:

Fotograf Svein Jarle Bamle sa...

Herlig, herlig!
Takk for sist!

Jan Erik, når jeg var nede hos dere i september/oktober i fjor, viste du oss en lokal bibel skrevet på "engelsk". Dvs, på muntlig engelsk. Skjønner du hva jeg tenker på? Hvilket språk var det? Hadde vært artig å se om jeg fant et eksemplar i NLMs store bibliotek her på Fjellhaug.

mvh
Svein Jarle Bamle

FAMILIEN ASKJER sa...

Hei
Takk for sist. Det er allerede lenge siden.
Du lurer paa hva boka heter som jeg viste deg. Den heter "GUD NYUS FO OL PIPUL" og spraaket heter "Pidgin".
Lykke til videre!

JE

Anonym sa...

Konge Jan Erik! Dette er virkelig kult! Sykkelen ser nydelig ut, og bør gi deg store gleder. med såpass høy bakkeklaring i forhold til våre 125 Honda så klarer du de sykeste terrengstier. Med 250 ccm har du også litt mer fraspark på asfaltveiene! Nyt de gleder sykkelen vil gi deg, og husk å ta det litt med ro, ihvertfall i starten!

Broderlig hilsen Leif Arne

Anonym sa...

hei på dere! moro med moped da:)nå er vi i bursdag til kristian.. ska hilse fra alle! stoor klem fra cathrine og eirik

Borges sa...

Heldiggris, Jan Erik! Nå kommer du til å få det gøy vettu. Det der med å bruke den i jobben, skjønner vi jo bare er tull, men moro lell! Kommer gjerne og prøver den.
Magne