fredag, oktober 19, 2007

Hjemme alene

Stine kom vel fram til Norge på onsdag. I dag reiser hun til Stavanger for å delta på Rådsmøtet der alle NMS sine partnere fra hele verden også er med, inkludert vår kirkepresident. På søndag kommer Stine til Vestfold og drar tilbake til Stavanger tidlig torsdag morgen for å være med på møtet mellom Medarbeiderforeningen (MAF) og NMS-ledelsen.
Disse to ukene er det altså bare gutter i huset vårt. Pappa løper rundt og er opptatt med sine ting og guttene må finne seg i å ha barnevakt på ettermiddagstid noen ganger. Gregor og Einar er veldig flinke til å hjelpe til. Leksene gjør de samvittighetsfullt rett etter middag! I går inviterte vi Jean Pascal og det var guttene selv som lagde kveldsmat. Da var det fram med ”heimkunnskaps-permen” og følge oppskriften til ”lettvind pizza til fire”. Det var grovbrød med tomat, skinke og smeltet ost. Pluss guttenes hemmelige krydderblanding. Det ble et festmåltid! Når i tillegg Peder fikk sine grønne oliven var kvelden nærmest perfekt.

Sist natt sov alle i mamma og pappas seng; på afrikansk vis. Før de gikk på skolen i dag ryddet de rommet for lego så Ina kunne komme til å vaske. I dag er det vaskedag. - Sannelig tror jeg også at de fikk med seg riktig gymtøy før de løp av sted til skolen. Peder er glad og fornøyd men spør litt hver dag om når mamma kommer hjem. Han synes selv han har blitt veldig stor som fullstendig har sluttet med bleie om dagen. Og det gleder en alenefar at det blir stadig lenger mellom ”ulykkene”.

4 kommentarer:

TorreyS sa...

Hei. Hils til Jean Pascal når du treffer ham igjen. Det var kjempekjekt å ha som følgesvenn på toget til Yaunde i vår. Skulle gjerne hatt ham her på MHS. Hilsen TorreyS

Anonym sa...

Hei! Dere har det nok nå som det bare er gutta som regjerer. Dere må kose dere. Jeg har gleda meg over å ha STine boende her noen dager. Fint å ha litt tid sammen.Hilsen tante Marianne

Anonym sa...

Hei! Kjekt å treffe Stine i Stavanger. Nå er Ngozo og jerg på mitt kontor her i Sandefjord. Han har vært her på mmisjonshelg,og talt i kirken. Han reiser tilbake til Stavanger i kveld. Godt å se at dere klarer dere bra! jeg tvilte aldri på det. Sigrun

Anonym sa...

Peder

Jeg er også glad for å slippe bleie på dagtid. Men nå har mamma og pappa funnet ut at jeg ikke får lov å bruke smukk lenger - urettferdig! Har jeg forresten sagt at vi skal få pusekatt? Den skal hete Hampus og er en ett år gammel kastrert (snart) hannkatt.

Hilsen Oda